• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83117
+
-

مسدود  شدن راه ورود 8 رشته فاضلاب به رودخانه‌های رشت

در شهر
مسدود  شدن راه ورود 8 رشته فاضلاب به رودخانه‌های رشت

 رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: اقداماتی برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را آغاز می‌کنیم که از جمله آنها مسدود کردن راه ورود 8 رشته فاضلاب به این رودخانه‌هاست.به گزارش ایرنا «اسماعیل حاجی‌پور» اظهار کرد: آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت یک بحران ملی است زیرا این رودخانه‌ها مستقیم به تالاب انزلی می‌ریزند و در نهایت از این تالاب به دریای خزر سرازیر می‌شوند.

وی ادامه داد: برای نجات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت تمام تلاش خود را می‌کنیم و در این راه به کمک مسئولان مربوطه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.حاجی پور افزود: با اقداماتی راه ورود 8 فاضلاب به این رودخانه‌ها مسدود می‌شود و به تصفیه‌خانه مسکن مهر که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هدایت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان این‌که برای احیا، آزاد‌سازی و رفع آلودگی این رودخانه‌ها، افزون بر 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: ما در شهرداری و شورای اسلامی رشت برای انجام این کار بزرگ، در کنار دولت هستیم.این مسئول با اشاره به مشکلات رشت در زمینه ترافیک اظهار کرد: خیابان‌ها در این کلانشهر، گنجایش خودروهای موجود را ندارند. 

از طرفی ورود خودروهای سنگین مشکلاتی ایجاد می‌کند و ما نیازمند احداث کمربندی هستیم تا از این طریق از ترافیک رشت کاسته شود.حاجی پور با بیان این‌که ناوگان عمومی در رشت را با برون‌سپاری به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم، اضافه کرد: اگر بخش خصوصی در این حوزه ورود کند، اقدامات در حوزه ناوگان عمومی بهتر انجام می‌شود.

وی درباره سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده و موضوع لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس بیان کرد: تخصیص نیافتن مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری موجب بروز مشکلات مالی در شهرداری می‌شود، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به این موضوع توجه داشته باشند.رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به بودجه ۶۵۱ میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری گفت: ۷۰ درصد این بودجه عمرانی است، بنابراین باید از سرمایه‌گذار برای توسعه و پیشرفت این کلان‌شهر بهره‌‌مند شویم. برای جذب سرمایه‌گذار فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید